5 comments on “EXALTACIÓ D’UNA DICTADURA

  1. Jo tampoc estic gaire al cas del que passa al Qatar. Ho desconec gairebé tot: si no tenen democràcia, si no es respecten els drets humans, si hi ha desigualtats socials, si les donen són obligades a portar burka,… Digue´m insensible i egoista, però la meva miopia no em dona per veure gaire més enllà del ara i aquí: com és que voti qui voti Rato sempre té tres sous milionaris, si algun dia sabrem què passa amb els de Guantánamo i deixarem d´administrar injeccions letals, si el que veiem dels negres sense assegurança mèdica que es moren a les portes d´un hospital és el que ens espera aviat als que no podrem acreditar 40 anys de cotització ininterrompuda, si es suïciden les noies de quinze anys que tenen les cames massa grosses per portar minifaldilla, etc.

    Personalment, a mi no em fa res veure la senyera tacada amb publicitat. Penso que pot ser una manera tan bona com qualsevol altra d´arribar a Burkina-Faso (que ja que estem de confessions, et diré que ara mateix no sé molt bé ni on para) i que sàpiguen qui som i què volem. Si el peatge és posar-li Qatar Airways, que li posin. Com si li volen posar Coca-Cola.

    • Tot són maneres d’anar pel món, Xavier, a mi em fa angunia i crec que la anar a la recerca de la dignitat, ni que sigui com a objectiu utòpic, és molt millor que el teu santanfotisme.

      • Així les coses, ja són dues les coses on discrepo: l´enfoc que dones al post i la lectura que fas del meu comentari. Encara bo que veig que no comparteixo sempre el teu punt de vista, que començava a preocupar-me… 🙂

        • Quin altre enfocament puc donar-li?, si m’ho expliques potser ho entendre, però és que no em val qualsevol marca sobre la senyera, si és que hem de permetre publicitat a sobre, però la d’un país dictatorial en les formes i en el fons em sembla injustificable.
          Com hauria d’haver enfocat el tema?, o és que potser era millor no parlar-ne?

          • No hi ha res a entendre. L´únic enfocament que pots donar-li és el que li has donat, perquè és la teva opinió i mal aniríem si haguessis de donar la d´altri 😉 Una altra cosa és que jo no la comparteixi.

            Aquí hi ha dues coses diferents: que la senyera porti publicitat i que aquesta sigui de Qatar Airways.

            Lo primer no ens agrada a cap dels dos. Però a tu se´t remou tot per dins i jo, una mica més maquiavèl·lic, estic disposat a acceptar-ho a fi de bé (crec que li diuen internalització del conflicte). Cap problema. Petita discrepància sense més, que penso que arribat el cas tu estaries més disposat del que sembla a acceptar que es taqui la senyera, i jo estaria molt alleugerit de no haver de veure-la barrejada amb cap tipus de publicitat.

            On el maten és al segon punt. Tu, que no tens ni idea del que realment passa allà, sents Qatar i se´t desperten tots els dimonis: la falta de democràcia, el no respecte als drets humans, la situació de la dona… Jo, que tampoc tinc ni punyetera idea del que realment passa allà, llegeixo el que dius de Qatar i em pregunto “eh!, ministre, ¿y qué hay de lo nuestro?”. Perquè tal com ho has plantejat, qualsevol diria que tot això que se´t remou quan la publicitat és de Qatar Airways, no se´t remouria si fos de la Coca-Cola. I aquí és on estem a les antípodes. Que IMHO no estem precisament com per anar donant gaires lliçons i potser seria hora de començar a pensar a baixar-nos del núvol de superioritat moral i intel·lectual on des de segles estem instal·lats cada vegada que ens comparem amb altres formes d´organització social (i ja no diguem si, a més a més, es tracta de qualsevol bon país musulmà).

            Però vaja… que aquesta és una batalla que sé que tinc perduda de fa anys i tampoc espero que sigui ara el moment en que comenci a guanyar-la 🙂

Deixa un comentari

